Már nagy-nagy izgalomban vagyok és szorgalmasan készülök. Az osztállyal jövő héten kezdjük el feldolgozni Tersánszky Józsi Jenő: Misi Mókus kalandjai című meseregényt.
Eddig minden osztályommal már másodikban olvastunk valamilyen "kötelező" olvasmányt - igazából nem szeretem a kötelező szót használni, mert nem azért olvassuk el a könyvet, mert kötelező, hanem azért, hogy igazi olvasási-mesei élményhez jussanak a gyerekek.
Mindig olyan meseregényt keresek, amelyik szerintem közel áll a gyerekekhez, érthető nyelvezetű és megfelelő hosszúságú részekből áll, DE főként olyat, ami számukra izgalmas lehet!
Az előző osztályommal a Tündér Lalát dolgoztuk fel. Még évekkel később is emlékeztek a kis Gigire! :)
Eddig minden osztályommal már másodikban olvastunk valamilyen "kötelező" olvasmányt - igazából nem szeretem a kötelező szót használni, mert nem azért olvassuk el a könyvet, mert kötelező, hanem azért, hogy igazi olvasási-mesei élményhez jussanak a gyerekek.
Mindig olyan meseregényt keresek, amelyik szerintem közel áll a gyerekekhez, érthető nyelvezetű és megfelelő hosszúságú részekből áll, DE főként olyat, ami számukra izgalmas lehet!
Az előző osztályommal a Tündér Lalát dolgoztuk fel. Még évekkel később is emlékeztek a kis Gigire! :)
A feldolgozás menete:
- Minden hétfőn délután önállóan elolvasnak egy fejezetet.
- A keddi írás órákon közösen megbeszéljük az olvasottakat.
- Hangosan is felolvassuk (Vagy én, vagy ők.)
- Egy A4-es méretű spirálfüzetben fogják önállóan megoldani a feladatokat, melyet a füzetbe beragasztott kis borítékokba rejtve találnak meg. Még meglepetés képek, tárgyak is lesznek a borítékban. :)
- A feladatok nagy részét én állítom össze, de a Gyereketető - Misi Mókus lapbook feladatai is a segítségemre lesznek.
- A munkákat összeszedem, kijavítom és a következő keddre előkészítem a feladatokat.
- Így tavaszra készen is leszünk.
- Majd összefoglaljuk a mese tanulságait.
- Végül megnézzük a mesét.
Kivitelezés:
A bal oldalra mindig ragasztok, oda teszem a feladatokat a jobb oldalra írnak és rajzolnak a gyerekek,
így nem zavarja őket a spirálozás az írásban.
Még csak az én mintadarabom kezdetét tudom megmutatni.
De a gyerekek sokkal ügyesebbek, kreatívabbak lesznek nálam, majd hozom az ő munkáikat is!
2. fejezet
(Előkészület)
Ennél a résznél a borítékban olyan képek vannak, melyek a toleranciára hívják fel a gyerekek figyelmét - attól, hogy valaki mozgássérült, vak, szeplős, vörös hajú, .....stb, nem más, mint mi! El kell fogadni, segíteni kell őket!
Misi Mókus is más a fekete farkával - kirí a sorból. De meg kell neki is tanulni, hogy nem más, mint a többi mókus.
Nagyon kreatív feldolgozás:)!
VálaszTörlésKöszönöm szépen!
TörlésEzt a megjegyzést eltávolította a szerző.
VálaszTörlés